Urdaibai Biosfera Erreserba » Etnografia » Ermitak

Izena: Jaunaren Igokundea.

Parrokia: Gaur egun izen honekin Ajangizko parrokia da, baina Fabrika-Liburuetan Arratzuko Santo Tomas parrokiari lotuta agertzen da.

Kokapena: Mendieta auzoan zegoen, parrokia egin zen lekutik gertu eta antza denez, parrokia egiten hasi zirenean, baseliza oraindino han zegoen.

Deskribapena: Bere arkitektura ezezaguna da.

Ohar historikoak: Baseliza moduan 1793ko bisitan aipatzen da. Bertan, Kalagorriko Gotzainak, Frantzisko Mateo Agiriano J., zera dio:

"...tambien se visito la hermita titulada la Ascension sita en territorio del concejo de Ajanguiz, y en lo espiritual de Arrazua, cuio Altar se vio cubierto con solo un mantel, la ara rompida; la efigie del santo con pintura desgastada, el tejado con muchas goteras, el techo lleno de telarañas; el pabimento muy humedo, y el caliz y patena sin dorado, por lo que mandaba, y mando S.S.Y. a las personas obligadas a la conservacion de dicha hermita, que dentro de dos meses de la publicacion de este asunto pongan en el altar tres manteles, que se quite el ara rompida, y sus pedazos se entierren en la misma hermita, y pongan otra ara consagrada en dicho altar, que se retoque la pintura del santo, que se componga el tejado, limpie la yglesia, y procure preservar su pabimento de la misma humedad que tiene, haciendo una zanja en el terreno que la domina, que se dore el caliz, y patena por su interior, y que se lleben a su consagracion, y que en adelante se tenga dicha hermita con la decencia y aseo que corresponda, pena de veinte ducados, y con apercivimiento que se procederá a lo demas que en derecho aya lugar (...)".

XIX. gizaldiaren lehenengo erdialdean izen bereko parrokia egin zen, baina ez dago lehengo baselizaren datu gehiagorik.

Urdaibaiko Galtzagorriak © 2017. Kontaktatu gurekin: galtzagorriak@urdaibai.org

Babesleak: Eusko Jaurlaritza, Gernika-Lumoko Udala eta Urdaibai Biosfera Erreserba.