Urdaibai Biosfera Erreserba » Etnografia » Ermitak

Izena: Andra Maria Madalen, herritarrentzat Madalenie.

Parrokia: San Bizente Martiri.

Kokapena: Antzina Txakalerri (Txakala) auzoan kokaturik egon zen, Madalena deritzon tokian, Gorozikara doan bidearen ondoko mendi-hegalean, eta Errekatxogoikoa baserri-etxetik 200 m-ra.

Baseliza egon zen tokiaren inguruko lurraldeei Madalenagoiko eta Madalenabekoa deritze.

Ohar historikoak:"Madalena, San Roman eta San Migel>> baselizen Kontu-Liburuan (1.679-1.793) baseliza honi egiten zaion aipamenak 1.741 urteko martxoaren 20an hasten dira (1.617ko agindu batean aipaturik dagoela badakigu ere), bisitaldi-agirian ageri denez, Kalagorriko Gotzainaren bisitatzailea zen Felipe Lopez Salazarko jaunak agindu zuen ondasun-erroldan:

"Primeramente se imbentario la misma hermita con su tejabana; que esta decentemente reparada con su puerta y zerradura con llave y dentro de ella un altar de piedra y sobre el los Bultos e Imajenes de la Magdalena y San Lorenzo en una caja con muy buena decencia.

Una canpanilla para el altar y otra Mayor para combocar a la gente que esta colgada de la tejabana con su cadena de fierro; una mesa con su cajon para guardar ornamentos y demas; un monte y termino que esta amojonado alrehededor de dicha hermita que es propio suio. Un antealtar de sempiterna con su pliegue."

1.759 urteko maiatzaren 28an 1.758ko azaroaren 17ko bisita-autoaren agindua betez berriro ere “Andra Mari Madalenaren eta San Lorentzo Martiriaren” baselizaren ondasun-errolda egin zen:

"Primeramente se inventario la misma hermita con las dos imagenes de bulto de Sta. Maria Magdalena y de San Lorenzo Martir que estan en el retablo de dicha hermita.

Yttm. un robledal que esta pegante a la misma hermita.

Yttm. se inventariaron los siguientes ornamentos que estan a custodia y encargo de Pedro de Uruburu dueño de la casa de Cacotegui de Abajo:

"Abajo: a saber Amito, Albas, cingulo, manipulo, estola y casulla todos mui usados; mas un mantel de altar, un paño, purificador, o corporales con su bolsa. Ittm. un caliz y Patena de Plata dorados que tambien estan en poder del mismo Pedro de Uruburu, con que se concluio este inventario por no aver otra cosa y para que en todo tiempo conste de su verdad firmo yo el infraescrito cura de Muxica en veinte y ocho dias del mes de Mayo de mil setecientos y cinquenta y nuebe años juntmte con dho Pedro".

Oharrak: Baseliza honetako irudi titularra Usparitxa auzoko San Migel baselizan gurtzen da.

Urdaibaiko Galtzagorriak © 2017. Kontaktatu gurekin: galtzagorriak@urdaibai.org

Babesleak: Eusko Jaurlaritza, Gernika-Lumoko Udala eta Urdaibai Biosfera Erreserba.