Urdaibai Biosfera Erreserba » Arkitektura » Arkitektura Industriala » Errotak » Ibai errotak

Bermeoko hirigunean, harresitik kanpo bi errota izan ziren, oso goiz dokumentatuak biak (XVI. mendean behintzat, hortxe zeuden biak): Ondarre eta Trake.

Trake errota aspaldidanik desagertu zen eta bere kokalekua ez dago zehazterik. Adoberiako iparraldetik egon zen, Erremedioportalerantz, Dolareagarantz.

1608ko agirian honela esaten da: “(...) pregon en la plaça publica diciendo si habia alguna perssona o perssonas que quisieran comprar un bergel y huerta que solía ser del cura de Çornoça que esta como bamos a Dolareaga detras del molino de Traca”.

XIX. mendeko hiru aiputan honela zehazten da: 1801ean: “otra huerta cin su parra en el termino de Dolariaga confinando con el camino hacia el norte, y por el medio día y poniente con el cauce del molino de Traque”

1802an: “hueta en el término de Dolariaga confinante en norte con camino; mediodía y poniente con calze del molino de Traque”

Eta 1811n: “Casa titulada Traque: en la cercanía de la adobera de la villa. Confina por el Norte con la casa de Josef de Mugartegui, por el Oeste con viñedo o cerrado de la misma casa Traque, por el Sur con la casa de J. de Mugartegui y por el Este con el camino real calzada. La viña o cerrado confina por el S con riachuelo que baja al convento extinguido; W: pertenencia de Mª Concepción de Mandaluniz; Norte: cauces viejos de dicha casa Traque”.

Azkenik, 1820ko Juan Bautista Belauzaranen mapa, Erremedioportale eta Trake errota, elkarrekin, paraje berean baleude bezala, adierazten dira.

Errota hau XVIII. mendean, Belendiz familiakoen jabetzakoa agertzen da agirietan. 1796ko fogerazioan Irustaren oinordekoena. Bi urte geroago, Fernando Aulestia da bere jabea eta XIX. mendearen hasieran, Francisco Javier Aranguren Urrutia.

Errotaren inguruan ere, hau da, Adoberia errebala, Trake izenez ezagutu izan da, batez ere, XIX. mendean.

Urdaibaiko Galtzagorriak © 2017. Kontaktatu gurekin: galtzagorriak@urdaibai.org

Babesleak: Eusko Jaurlaritza, Gernika-Lumoko Udala eta Urdaibai Biosfera Erreserba.